Marvel aan de KVV

Altijd een hot item, hier kun je vragen en discussiëren.
Plaats reactie
Edwin
Naam hond(jes): Marvel
Reu of teef: Reu of Teef

Marvel aan de KVV

Bericht door Edwin » do 24 jul 2014, 16:04

Goedemiddag allemaal!

Voordat Marvel in huis kwam hadden we al besloten dat wij KVV zouden gaan voeren en dan ik het begin 1x per week een kippen vleugeltje. Nu heb ik op diverse fora zoals Barfplaats veel zitten lezen over de diverse merken. Ook even geïnformeerd bij een tante van mij die zelf ook KVV voert met zo nu en dan wat rauw vlees met bot.

De merken die mij het meest aanspreken (gebaseerd op ervaringen van mensen) zijn Tamro, Barfmenu, Carnibest, Duck en Alaska.

Nu hebben we van mijn tante een pak Duck gekregen om mee te beginnen en zijn we cold turkey overgestapt. Smullen dat hij doet! Morgen willen we een aantal verschillende pakken KVV gaan halen voor de variatie. Van Duck voeren we 2 plakken per dag verdeeld over 4 maaltijden (halve plak per keer).

Hetgeen ik mij nu afvraag is of dit enigszins voldoende is.....

We voeren op het oog. Wordt hij wat te dik dan willen we minderen en wordt hij te mager dan wat bij voeren. In puppy brokken zit over het algemeen een dubbele dosis van alles wat een volwassen brok bevat (ivm groeien).

Is hier iemand die zijn JRT voert met KVV en wat waren de ervaringen toen hij/zij pup was?

Alvast bedankt!

Alexandra
Team Happy
Naam hond(jes): Fleurtje & Madelief
Reu of teef: Mädelchens
Verjaardag hond: 04 jan 2010
Verjaardagen meer hondjes: Madelief: 10 juni 2011
Contacteer:

Re: Marvel aan de KVV

Bericht door Alexandra » do 24 jul 2014, 17:08

Lastig Edwin, een pup wordt niet zo snel dik, maar zal het extra voer gebruiken om in de lucht te schieten. Maar dat dan vaak te snel met als gevolg broze botjes en niet goed gegroeide scharnieren (ellebogen, heupen).
Ik kan je er niet over adviseren, behalve dan dat je je echt goed moet laten voorlichten.
Ik hoop dat iemand hier je verder kan helpen.
Afbeelding

Afbeelding

Kelly
Forum Moderator
Naam hond(jes): Spot & Sienna
Reu of teef: Reu & Teefje
Verjaardag hond: 05 apr 2009
Verjaardagen meer hondjes: Sienna: 8 januari 2011

Bericht door Kelly » do 24 jul 2014, 17:44

Ik kan je ook niet zo goed informeren met KVV en een
Pup. Ik zou toch even naar hun zelf of een verkooppunt bellen. De dierenarts zou dit ook moeten weten.

Zelf voer ik carnibest actief. Hier zitten toch wat meer voedingsstoffen in voor actievere honden.

Liefs van Kelly, Spot en Sienna
Afbeelding

Alexandra
Team Happy
Naam hond(jes): Fleurtje & Madelief
Reu of teef: Mädelchens
Verjaardag hond: 04 jan 2010
Verjaardagen meer hondjes: Madelief: 10 juni 2011
Contacteer:

Bericht door Alexandra » do 24 jul 2014, 18:21

Carnibest heeft toch ook een puppenaanbod?
http://www.carnibest.nl/
Natuurvoer Puppy
Deze voeding is gelijk aan het normale Natuurvoer voor honden maar is qua substantie net als tartaar, waardoor het ideaal voer is om pups mee te spenen.
Info voor fokkers: het kan zijn dat pups een wat lichtrood gekleurde urine produceren, dit is niet verontrustend. In onze groentemixen zit vaak wat rode biet, wat zeer gezond is. Doch de urine kleurt hier lichtelijk rood van, dit kan beslist geen kwaad.
Afbeelding

Afbeelding

welshwitch
Naam hond(jes): Tommy
Reu of teef: Reu
Verjaardag hond: 07 jan 2014
Contacteer:

Bericht door welshwitch » do 24 jul 2014, 18:55

Onze Tommy eet ook KVV van het begin af aan en is nu 6 maanden.
Hij krijgt Carnibest en we zijn begonnen met de puppyvariant, die is wat fijner gemalen en is voor pups makkelijker eten.
Op de verpakking staat precies hoeveel ze mogen hebben, dat gaat naar gewicht van de hond en als je je daar aan houdt zal hij niet snel te dik worden.
Tommy wordt een keer per maand gewogen (in ieder geval) en aan de hand daarvan pas ik de hoeveelheid voer aan.
Toen hij een maand of 4 was ben ik langzaam overgestapt op de "normale" carnibest.

Naast de Carnibest krijgt hij Bozita, dat is een granenvrij natvoer uit Zweden dat voornamelijk uit vlees bestaat, dat vind ik handiger mee te nemen als we eens een weekendje met de caravan weg zijn.
Hopelijk heb ik je hiermee een beetje op weg geholpen.
Afbeelding

Edwin

Bericht door Edwin » vr 25 jul 2014, 22:27

Bedankt voor de antwoorden! Ik heb ook nog even verder zitten lezen en ik denk dat ik met de verhoudingen goed zit. Ik ga eens naar de puppy variant van Carnibest kijken!

Agnetha
Forum Fokdeskundige
Naam hond(jes): Spikey, Tygo, Harrie, Breeze, Yentle en Hazel
Reu of teef: 3x Reu en 3x Teef
Verjaardagen meer hondjes: Spikey 10-10-2003
Tygo 29-11-2004
Harrie 28-02-2005
Breeze 29-09-2005
Yentle 23-11-2007
Hazel 17-04-2012
Contacteer:

Bericht door Agnetha » za 26 jul 2014, 22:19

Inmiddels al vele jaren ervaring met KVV. Tygo, die ruim 9,5 jaar is, heeft van pup af aan KVV gehad, toen nog wel 's ochtends brokken en 's avonds KVV. Sinds 7 jaar voer ik enkel nog maar KVV en ook de pups worden hierop afgespeend, al laat ik de pups ook wel wennen aan brokken omdat niet iedere pupkoper KVV wilt/kan voeren.

Mijn ervaring is dat de Jack's die volledig op KVV zijn opgegroeid minder slungelig zijn geweest, gewoon lekker stevig. Ze schoten niet ineens de hoogte in maar groeiden rustig en het is niet zo dat ze klein bleven daardoor. Yentle is de grootste uit het nest geworden(ja zelfs groter als de reuen) terwijl ze als pup gewoon in de middenmoot viel.
Afbeelding

Edwin

Bericht door Edwin » di 29 jul 2014, 02:30

Ja dat is ook wat ik op meerdere plaatsen heb gelezen, het stabieler groeien van de pup. Volgens diverse fora is het geen enkel probleem om een pup de standaard KVV te voeren. En dan ongeveer 5% van zijn gewicht aanhouden wat bij ons dus 160gr zou zijn. We hebben hem dus iets teveel gegeven maar dit zal geen kwaad doen. Het bevalt hem allemaal prima 8-)

Plaats reactie